Dragostea… trece? sau… doare?


Cine ma cunoaste indeaproape isi aminteste, cu siguranta, ca in timpul anilor de liceu ma puteai intalni, deseori, tarand dupa mine o geanta plina cu carti, pe care le obtineam imprumut de la biblioteca de cartier de langa liceu, doar pentru ca dorinta-mi mare de a devora literatura de calitate a impresionat-o pana la lacrimi pe batrana bibliotecara de acolo, o intelectuala rasata, insultata de micimea slujbei si de incultura unei societatii cazute in impotenta culturala, apropiata in tinerete a lui Emil Cioran, fiind si singura enciclopedie umblatoare pe care imi amintesc sa o fi cunoscut.

Tot aici, in biblioteca noastra draga, unde imi petreceam pauzele si chiulurile, si pe care la intoarcerea din armata am gasit-o transformata in depozit de materiale de constructie, am descoperit frumusetea scrierii Domnitei Gherghinescu Vania, despre care putini stiu ca a existat vreodata. Desi numele ei este asociat de Lucian Blaga, opera mica si ignoranta generala o arunca in derizoriu. Am ras, am plans, m-am regasit si am visat citind “Cartea Pierduta”, din care port cu mine fragmente de aur ce inca ma misca pana la lacrimi sau ma ajuta sa calatoresc peste tot in propria-mi existenta zbuciumata…

Uneori am impresia ca dragostea e ca zapada: atata timp cat calci usor, e frumos… Dar cum pui piciorul apasat, adanc, totul se preface sub pasi in noroi…” spune Domnita in cartea ei si niciodata in momentele intense de viata nu am putut sa nu-mi reamintesc zbaterea ei. Asa o fi oare? Presupunand faptul ca termenul dragoste nu se reduce simplist la semnificatia erotica, romantica, sentimentala ci ca poarta in el chipul a tot ceea ce omul poate iubi in scurta-i viata, asa e? Nu pot filosofa, parca nu am energie pentru asta, insa de cate ori imi proptesc nasul in pamant ca efect al sutului perfid al tradarii sunt tentat sa uit toata teoria pe care mi-am dezvoltat-o pe parcursul unei vieti crestine nu mai lungi de zece ani.

Mai stim noi oare sa iubim? Mai stim noi oare sa fim loiali? Mai stim noi oare sa NU tradam? Mai poti avea incredere ca exista dragostea adevarata (si ma refer la 1 Corinteni 13 si nu la Cartea Pierduta…). Ce se intampla cu lumea asta? Ce se intampla cu crestinul modern? Unde este frumusetea relatiei divine exemplificata pe pamant? O lume intreaga, bolnava de ignoranta si pacat, moare incet, dar sigur si urat, iar noi, crestinii, vrem posturi, vrem titluri, vrem putere, vrem… gologani? Liderul unei lucrari crestine poate face orice, pentru ca putini sunt cei care vor lua atitudine, atata timp cat el este cel care imparte banii. Oare banii pot cumpara ORICE? Prietenii uita de prietenie, iubitii uita de familie, parintii uita de copii, crestinul uita de Dumnezeu, Singurul care l-a iubit vreodata cu adevarat… In urma se casca fioros haul naucitor si dizgratios al tradarii, al dragostei contra cost.

Nu stiu daca cineva va dori sau nu sa ma contrazica. Stiti ceva? Parca asta nici nu mai conteaza acum. Nu e important cine are sau nu dreptate. Ma doare si punct, pentru ca experienta m-a traumatizat destul, pana la nivelul cel mai de jos, afectandu-mi credinta, nadejdea, nu si dragostea cred…

Doamne, da-ne dragostea adevarata!…

 

4 Responses to Dragostea… trece? sau… doare?

  1. Clandestin spune:

    Te referi la OS?…

  2. martzian spune:

    @Clandestin: Ma refer in general. Vorbesc din experienta mea, dar si a altora. Totusi, asa cum mai spunea cineva, Biblia ne avertizeaza cu privire la realitatea zilelor de pe urma, asas ca nu ar trebui sa ne mire…

  3. suntcrestin spune:

    bine punctat.

  4. martzian spune:

    @suntcrestin: Nici nu ai idee cat mi-as fi dorit sa nu fie asa. Stiu insa ca asteptand ca ceva sa se schimbe, fara sa facem nimic, nu va aduce schimbarea dupa care atat de putini mai tanjesc. Asa ca vreau sa ma ridic, vreau o minune, vreau sa vad cum viata mea face o diferenta! Doamne, ai mila de noi, pentru ca in Tine ne incredem!

Lasă un răspuns

