Ce se poate face?…


Nu demult am fost chemat, impreuna cu consoarta, in biroul pastoral pentru a fi urecheati cu blandete. De ce? Pentru ca tinuta noastra (de fapt nu a mea, ci a partenerei) este una necorespunzatoare. Ca pantalonii, de orice forma ar fi ei, pusi pe femei, aduc „lumea” in biserica. A fost atat de deranjant pentru unul dintre cei prezenti (prefer sa il prezint fara nume si fara cap) incat s-a ridicat sa ia atitudine. Si nu oricand, ci la ora la care intreaga adunare s-a strans pentru studiu biblic. M-am uitat cu atentie la consoarta si am privit-o cu un ochi critic si nu am gasit nimic de reprosat. Mai mult, i-am precizat celui din fata noastra, incurcat la randu-i, ca moda-i pacatoasa a fost ideea mea; si a fost…

Lejer tinuta sotiei mele ar fi acceptata la scoala, la gradinita, la Parlament, fara sa duca cu gandul la nimic imoral sau iesit din comun… Cred ca lucrul acesta este valabil si in cele mai multe dintre bisericile anului 2008. Atunci, va intreb, care este problema?…

De atunci (si nu sunt multe zile) ma tot macina gandurile… Ce este de facut? Care sa fie raspunsul corect fata de fariseismul si ipocrizia moderna? Pentru falsitate, pentru fatarnicie, pentru duplicitate, pentru saracie emotionala si as putea continua la nesfarsit…

Duminica, nora pastorului, care cu blandete ne-a mustrat in numele „fratietatii”, era, la randu-i, imbracata cu… pantaloni (si bravo ei, chiar ne-a placut cum ii sta). A doua zi, insasi sotia dumnealui purta ingratul obiect de vestimentatie. Cred ca o privire poate spune multe, mai mult decat o mie de cuvinte uneori… Si doar cu privirea am reprosat. A plecat capul, a rosit, dar la sfarsit nu le-a chemat in birou sa le mustre.

Raman ca taranul roman prima data vazand „celularul” si va intreb : Ce este, dar, ce este… de facut? Unde sa vina oamenii din cartierul meu, daca nu la Biserica, pentru a se intalni cu Hristos, pentru a cauta alinare? Cati vor ramane dupa ce cu blandete si raceala vor fi pusi la zid?

Dumnezeu sa aiba mila de ei si de noi!…

Lasă un răspuns

