Homeless online…


 wired08

Oricine ma cunoaste stie ca in inima mea e un mare loc destinat cu credinciosie si pentru tot restul vietii persoanelor fara adapost, „copiii si oamenii strazii” in limbaj comun, „boschetari” in limbajul celor rautaciosi si saraci in sentimente. Timp de multi ani, frumosi si grei, mi-am petrecut zilele ori noptile printre ei, impartasind dragostea lui Hristos si punand umarul la ridicarea celor cu care m-am identificat in suferinta si in succese, boala si in sanatate, in nastere si in moarte…

La  ani de zile dupa ciudata – oricand, frumoasa  – atunci si plina de cicatrici – astazi revolutie din decembrie ’89, sunt inca oameni care mananca de prin gunoaie, care nu au unde isi pune capul, care supravietuiesc doar pentru a ne reaminti ca civilizatia aduce beneficii numai pentru unii. Mai sunt inca oameni tristi si semeni care nu cred ca pot fi mai mult decat tovarasi ai cainilor comunitari, care le sunt superiori fie si numai datorita faptului ca, intr-o forma sau alta, au carne la masa in fiecare zi.

Saracia se manifesta, totusi, diferit de la o tara la alta… Nu toti „oamenii strazii”, denumiti mai nou „homeless” in acceptia romanei englezificate, isi traiesc saracia la fel. Au in comun multe lucruri si cred ca fiecare dintre acestea la fel de greu de depasit. Am descoperit insa ca cei din tarile „bune” isi infrunta singuratatea (uneori in comun, cu atat mai dureroasa) si lipsa de adapost intr-un mod… inedit: pe internet!

Va las sa va minunati in fata a ceva care va determina probabil multe reactii de genul „no comment”. Si inchei la fel: „no comment”. Cel putin pentru ce a mai ramas din ziua de azi…

wired03

wired10

wired04

 

sursa imagini: AICI, am flat de la: Blogul lui Andrei Jitareanu.

12 Responses to Homeless online…

  1. Mia spune:

    Rasu-plansu. Nici nu stiu daca sa rad sau sa ma iau cu mainile de cap… Pana si saracia e altfel la astia.

  2. adimatis spune:

    Da, este o lume putin cunoscuta cu adevarat. Oamenii strazii sunt desigur o prezenta suparatoare pentru cei mai multi dintre noi, si daca vorbind numai strict estetic. Toata lumea ii doreste… absenti. Rezolvati cumva.

    Problema, ca de obicei, e asta: chiar ma intereseaza sau numai ma deranjeaza?!

    • martzian spune:

      Din pacate societatea, si ma refer mai ales la segmentul asa zis crestin, reactioneaza in ceea ce ii priveste… Reactioneaza si nu actioneaza. Sau actioneaza deficitar, in sensul ca insuficient ori fara o directie clara. Ravna fara pricepere sau nepasare, cu alta cuvinte. Cel putin asa e pe la noi, nu stiu daca este valabil si pentru tara de unde vin „homeless-internautii”…

  3. reformedorthodoxy spune:

    Domnul Martzian a postat urmatorul commentariu pe blog-ul meu:

    Nu doresc sa intru in polemica, desi, domnule Dan Paul, nu vad rostul demersului dumneavoastra…

    Presupunand ca ati avea dreptate, modul in care puneti problema, agresivitatea nejustificata si virulenta aparuta „online” din senin, genereaza confuzie si arunca o umbra urata asupra intregii lumi crestin practicante, dand apa la moara gurilor rele.

    Cui foloseste? Pe cine ajuta inca un „razboi”? Ati creat acest blog doar pentru a genera o disputa de acest gen? Iar daca da, sunteti dispus la a discuta constructiv, sau ati decis deja ca aveti dreptate?

    Nu ne puteti impune sa acceptam pe negandite momentele dumneavoastra de iluminare, iar daca sunteti dispus la polemici, o puteti face in mod argumentat, macar… Asta in semn de respect pentru materia cenusie pe care fiecare dintre noi o detine (marturisim, nu toti in aceeasi cantitate sau de aceeasi calitate 🙂 ).

    Repet insa: astfel de rabufniri NU ajuta nimanui. Tocmai de accea aleg sa nu polemizez pe marginea subiectului, nu ca nu as putea sa o fac la infinit. Am putea sa ne investim energia in lucruri care conteaza si au valoare eterna. Veti spune: cine esti tu sa ne spui care sunt lucrurile care au valoare eterna? Raspund anticipat: tac…

    O alta curiozitate am eu inainte de a trece la ale mele si a ma dedica familiei: cine este „ecologistul”? Si de unde atata inversunare? Nu de alta, dar e tare simplu sa te ascunzi sub pseudonim si sa te prezinti atat de fatis partinitor intr-o chestiune, sa recunoastem, cel putin discutabila. (ecologistule, nu o lua personal, e doar o curiozitate personala… am eu, asa, un simtamant ciudat…)

    Iata raspunsul meu:

    Domnule Martzian,

    Scopul acestui blog nu era Romania. Ati vazut ca este scris in Engleza si am dorit sa fac cunoscut in Vest cit si in alte parti ale lumii o lucrare unica a lui Dumnezeu in Ortodoxie, si anume, singura reforma in aceasta Biserica dupa aproape doua mii de ani. Teologi de origine Evanghelica din Romania, dar cu loialitati profund Ortodoxe au reactionat asa cum vedeti. In consecinta ceea ce dumneavoastra presupuneti despre intentiile mele nu este fondat. Sper ca nu v-am deranjat.

    Va asigur ca ecologistul nu sunt eu.

    Sincer,
    Paul Dan

    • martzian spune:

      Domnule Dan Paul,

      Eu nu sunt deranjat mai mult decat deja am comunicat. La nivel personal nu ma afecteaza cu nimic…

      Chiar cred ca demersul poate fi unul mai degraba distructiv, desi va cred pe cuvant intentiile bune. In plus imi manisfest rezerva cu privire la acuratetea documentarii.

      Dar, asa cum spuneam, nu doresc sa polemizam pe subiect.

      Cu respect,

      mARTZIANU’ (Marian Zaharia)

  4. Andrei spune:

    era tare frumos să fi precizat și de unde anume ai aflat de aceste imagini…

    • martzian spune:

      Andrei: SCUZE. Probabil ca prin blogul tau am ajuns pe site-ul cu pricina, pe care l-am pus la Favorites si asa am ajus sa dau dovada de neglijenta. Gata, repar gafa intr-o secunda!…

  5. Andrei spune:

    mai sînt multe documentare cu viața străzii, unele făcute chiar de străini la noi în România. Pot să dau exemplu de cel care m-a impresionat pe mineBucharest – Below Ground by Poul Madsen

    • martzian spune:

      Andrei, multumesc!
      Am lucrat multi ani in zona Garii de Nord – Basarab, inca de pe vremea cand nu mai era nimeni altcineva care sa faca asta in mod organizat pe acolo.
      Ii stiu pe toti cei din zona Grozavesti, asa cum s-au perindat in toti acesti ani si ma incearca o puternica nostalgie atunci cand ma uit peste imagini. Practic au fost cei mai frumosi si mai grei 10 ani din viata mea de pana acum…

  6. fireflight spune:

    Interesant articol…

Lasă un răspuns

