Suntem pe locul 2 în Europa… la naşteri în rândul adolescentelor!


Să-mi sară inima din piept şi alta nu… În periplul meu săptămânal de pe net, cu scop de update personal în ceea ce privește noutăţile interesante sau ştirile de interes comun, mi-a sărit în ochi un titlu din revista presei care începe seducător cu „România este pe locul 2…”. Înainte să termin de citit fraza, m-am trezit, ca un optimist incurabil ce mă aflu, că mă bucur. Acum, să nu mă înţelegeţi greşit şi să nu credeţi că aş avea niscai dificultăţi de citire, asta conferindu-mi timpul necesar a zăbovi. Cu toată modestia, mintea îmi zburdă uneori şi nu mă pot abţine să nu dau frâu liber gândurilor şi imaginaţiei.

„În sfârşit suntem şi noi pe locul 1 la ceva…”, m-am gândit.

Drept să spun, m-am cam săturat să fim mereu pe ultimele locuri; exemple negative şi de băşcălia confraţilor europeni. E ceva sa fii pe locul 2 la o adică, nu-i aşa?

M-am liniştit tot la fel de repede cum mă înflăcărasem fără rost, când am terminat de parcurs titlul buclucaş.

„… la naşteri în rândul adolescentelor”, spune în continuare, având asupra subsemnatului un efect de ciocan.

Suntem pe locul doi, nu e nici un dubiu; nu în lume ci doar în Europa, şi nu într-o chestiune onorabilă, ci într-un top al ruşinii, care indică mai degrabă degradarea dramatică a moralităţii locale. Suntem pe locul 2 în ceea ce priveşte naşterile în rândul adolescentelor. Nu o spune oricine, pentru că zilele astea nu prea mai ştii ce să crezi şi ce nu, ci un raport al UE. Mai exact, 29.000 de adolescente, denumite neinspirat „femei” între 15 şi 19 ani, devin anual mămici, la o vârstă mult prea fragedă.

Acum, românii au copii deştepţi, mai nou şi foarte bine informaţi. Ştiu mai multe chiar decât o importantă parte a ignoranţilor cu drepturi de părinte. Aşa că au auzit şi ştiu de contracepţie. Tocmai din cauza asta nu vreau să aflu şi cum stăm atunci când vine vorba de începerea vieţii sexuale de timpuriu la ceilalţi, care nu ajung să  şi procreeze. Pentru cei care nu au aflat ori care sunt speriaţi de consecinţe însă, vine S.E.C.S. (ups, ce le mai merge mintea la ăştia) – adică Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală şi le oferă o campanie menită nu a încuraja la o viaţă morală, măcar adaptată la vârstă, pentru că nu le putem impune tuturor să accepte principiile sănătoase ale lui Dumnezeu, ci la „acces la informații privind contracepţia modernă şi sănătatea vieţii sexuale”.

Dragii mei, nu vreau să vorbesc prea mult pe marginea subiectului. Nici nu intenţionez să prezint un studiu biblic privitor la faptul că sexul în afara căsătoriei este păcat; sau la implicaţiile medicale şi psihologice asupra dezvoltării unui tânăr care se aruncă mult prea devreme în caruselul vieţii. Vreau doar să lansez un apel la toţi cei care vor şi pot să facă ceva. Adică la voi toţi, adulţii. Educaţi şi ascultaţi adolescenţii din viaţa dumneavoastră! Au mare nevoie. Experienţa de lider a grupei de la biserică mi-a oferit destule exemple în acest sens. Dacă sunteţi părinţi, opriţi-vă din nebunia crizelor de orice fel şi faceţi o prioritate din copilul vostru. Dacă nu, oferiți-le modele celor din jur şi fiţi disponibili. Şi să nu credeţi că adolescenţii din familiile noastre creştine nu sunt afectaţi, adoptând o atitudine tipică de struţ. Veţi avea surprize majore…

Reacţia creştinătăţii la acest gen de provocări, care distrug şi afectează vieţi încă de la începuturile lor este mult prea lipsită de vlagă, aproape puerilă, dacă îmi este permis. „Voi nu v-aţi împotrivit încă până la sânge în lupta împotriva păcatului”, spune Sfânta Scriptură (Evrei 12:4) şi îmi este greu la randu-mi să cred că numai atât putem face, că ne-am făcut pe deplin datoria.  Voi mai reveni la subiect poate, mai sunt încă multe de spus. Până atunci, uita-te în jur. Fă mai mult  pentru adolescenţii din viaţa ta. Şi te rog să îţi pese, pentru că asta ar face Isus daca ar fi în locul tău!

Sursa: Presa Online, Gardianul

Lasă un răspuns

