Cel mai scurt verset din Biblie


V-aţi întrebat vreodată care este cel mai scurt verset din Sfânta Scriptură?  Ei bine, nu are rost să vă apucaţi să răsfoiţi… Iar dacă nu vreţi să aflaţi direct de la mine, măcar citiţi de-a fir a păr, toată Biblia, nu mergeţi la întâmplare. Veţi găsi comori aşa cum niciodată nu v-aţi fi imaginat, iar viaţa voastră nu va mai fi la fel după aceea.

Isus plângea”. Ioan 11:35. Scurt. La obiect. Emoţionant. Teribil. Este pasajul în care Domnul Isus plânge la mormântul lui Lazăr. Biblia spune că Duhul i s-a înfiorat când a văzut-o pe Maria şi pe iudeii care veniseră cu ea… plângând. Deşi ştia ce are să se întâmple, că Lazăr va fi înviat, Isus plânge! Dumnezeul cerului şi al pământului, Alfa şi Omega, Creatorul tuturor… plânge, demonstrând că umanitatea poartă în ea chipul iubitor al lui Dumnezeu. Plânge durerea şi necredinţa celor pe care îi va iubi până la moarte, şi  încă moarte de cruce.

Una dintre imaginile care m-au impresionat cel mai mult, citind Biblia, este cea în care acelaşi Isus plânge pentru cetate, pe drumul către Ierusalim. M-am gândit de multe ori: de ce? De unde atâta disperare, de ce atâta durere? „Şi băieţii plâng câteodată” spune un cântec cunoscut pe la noi, numai că ei o fac mai rar. Bărbaţii adevăraţi, am aflat odată cu anii, ştiu să plângă, fără a fi neapărat nişte plângăcioşi. Dragostea lacrimilor lui Isus, mă doboară şi mă mişcă profund. Imaginea unui Dumnezeu în neputinţă, care plânge din dragoste pentru creatura încăpăţânată, montată spre autodistrugere, stârneşte în mine sentimente de care nu mă credeam capabil. Învăţând să îl cunosc astfel, încep să îl iubesc mai mult.

Să nu mă înţelegeţi greşit: nimic nu este cu neputinţă la Dumnezeu! Un lucru însă nu îl va putea face niciodată, ca un Judecător drept ce este, deşi lacrimile Lui de Tată indică teribila durere: nu va călca libertatea de a alege pe care ne-a oferit-o, încă de la început. Binele şi răul, binecuvântarea şi blestemul, viaţa şi moartea, sunt repere clare şi decizii de luat. Mânat de iubire, ne va şopti până la capăt, învăţându-ne ce să alegem, doar că decizia ne aparţine în totalitate.

Mă gândesc oare, de câte ori şi rănile mele au adus lacrimi în ochii lui Isus? De câte ori necredinţa şi încăpăţânarea, care mă costă deseori, nu au avut acelaşi efect? Uneori mă surprind plângând pentru cei în nevoie, pentru oamenii în suferinţă sau pentru cei robiţi de păcat. Lacrima mea se usucă mult mai uşor, dar sunt clipele în care văd cum caracterul Lui creşte în mine, făcând trupul acesta să semene mai mult cu un templu. Mă simt, în sub povara propriilor lacrimi, mult mai aproape de cer, de Isus, care încă plânge pentru fiecare…

PS: După ce am publicat articolul, am descoperit cu surprindere pe christiantube.net poezia „Isus plângea”. Nu am mai citit-o până astăzi, poate spre ruşinea mea. Surprinzător, la autor stă scris Simion Felix… Marţian! Vă asigur că nu sunt eu şi este doar o coincidenţă. Poezia „Isus plângea” o găsiţi AICI.

7 Responses to Cel mai scurt verset din Biblie

  1. […] dacă ei sunt copii de păstor, înveţi multe. Maria mi-a atras atenţia cu privire la articolul “Cel mai scurt verset din Biblie”. Mi-a spus că, dacă numeri literele, nu cuvintele, cel mai scut verset din Biblie este porunca a […]

  2. Silvesan marius spune:

    Pana recent am crezut ca versetul acesta este cel mai scurt,dar am decoperit ca dupa numarul literelor Exod 20:15″sa nu furi” este mai scurt

  3. martzian spune:

    Marius, e corect ce spui tu – daca folosesti litera ca unitate de masura! Eu am numarat cuvintele… 😉

  4. ionut spune:

    „Sa nu furi” mie mi se pare mai scurt:p…tot in biblie il gasesti:d

Lasă un răspuns

