Căderea nebinevenită a unui guvern neperformant


Nu sunt turmentat… Nici nu mai ştiu cum este să te simţi astfel, de mai bine de 12 ani. Sunt doar cetăţean… afectat. Peste mine, peste noi, peste o scurtă vreme, vin alegerile. Iar eu, ca un bun român ce mă aflu, ar trebui să mă pregătesc de vot. Dar, mai ales după mascarada de libidinism politic de astăzi (dacă îmi este permis să inventez un cuvânt care să descrie mai bine situaţia, cu jenă, ruşine şi miloane de scuze), mă văd nevoit să întreb, ca şi cum aş fi rescris de mâna lui Caragiale:

„EU.. cu cine votez?”

„Guvernul Boc a căzut din funcţie. 254 de parlamentari au votat pentru moţiune, PDL acuză UDMR de trădare…”

Guvernul lui Boc nu a făcut mare brânză. Mă refer şi la primul, dar şi la cel ce astăzi a făcut subiectul unei penibile moţiuni. Acţiunea nu a avut alt scop, în opinia umilului alegător care vă scrie, decât să prezinte la scenă deschisă candidaţii de carton ai semnatarilor. Nici nu mă mir că Guvernul acesta al lui Boc nu a reuşit să facă brânză, în circumstanţele date. Presupunând că ar fi numit miniştri cu potenţă, încă mai avea toate şansele să eşueze, în contextul politic dat. Da, şi economic, numai că în astfel de perioade de criză se văd cel mai bine liderii care merită să fie cocoţaţi acolo sus. Probabil că eu am nevoie de ochelari, pentru că nu am văzut pe nimeni care să merite. Cine se mai şi trezeşte în ţara asta, ştie de ce spun astfel. Nici alţii nu au rupt gura târgului, înaintea lor, dacă este să fim oneşti. Au gafat şi mai mult, uneori, în perioade mult mai faste din punct de vedere economic.

Vă întreb, atunci, de ce era nevoie să fim martorii circului de astăzi? Ce mai poate schimba un nou guvern în perioada obscen de scurtă pentru care va fi la conducere? Cel mai probabil că imaturitatea domnilor aleşi, care se joacă de-a ţara, ne va costa. Dar ce mai contează, atunci când în joc sunt interese ce depăşesc puterea de imaginaţie a românului deja crescut cu basme exagerat de supranaturale?

Nu mă omor cu televizorul. Nici nu urmăresc, din motive ce ţin de principii personale, emisiunea cârcotaşilor. Îmi permit totuşi să îi citez acum, bătând scârbit cu degetul arătător obrazul în direcţia distinşilor conducători, cu care ne e jenă să mai ieşim în lume de la o vreme încoace: ruşinicăăă! Ce spun eu aici? Nu credeam că îi voi considera vreodată pe băieţii aştia prea blânzi în apostrofările lor…

Nu ne mai rămâne decât să privim în sus. În jurul nostru totul pare a se surpa. Ratele din bancă, pensia de toată jena, copiii care ne dorm pe sub ţevi, mâncând din gunoaie, o întreagă naţie tristă, ne stă mărturie. Iar ăştia, domni autoproclamaţi, se rup în bucăţi pe ciolane, de la o campanie la alta. Singur, Dumnezeu mai poate face ceva. Şi, credeţi-mă, nu vă vorbeşte un pesimist, ci unul acuzat de prea multă încredere în mijlocul furtunilor de orice fel…

Închei cu o întrebare către nimeni:

„Eu cu cine votez?…”

12 Responses to Căderea nebinevenită a unui guvern neperformant

  1. zahdiva1 spune:

    Chiar voiam să mă duc la vot de data aceasta… dar după circul din ultimele săptămâni, mi-a pierit tot cheful. 😐
    Îmi place cum scrii, o să te trec la blogroll dacă nu te deranjează. 😀

  2. Din păcate, guvernul Boc 2 nu a căzut, doar s-a upgradat la varianta Boc 2.1 şi se pregăteşte guvernul Boc 3 după alegeri. http://www.pntcd-cluj.ro/paul-sorin-tita/blog/guvernul-hopa-mitica-21

    • martzian spune:

      daca ma intrebati pe mine, „din pacate” nu este ca schimbam sau nu Guvernul acesta, ori ca el se upgradeaza si se metamorfozeaza, ci ca nu avem formula de a face curatenie in toata clasa politica, de care ni s-a cam acrit. ce am vazut astazi in Parlamentul Romaniei nu mi-a creat deloc impresia ca cineva ar oferi o boc-alternativa sanatoasa…

  3. @martzian
    Problema noastră este că preferăm clovnii înghiţitorilor de săbii şi celor care scuipă foc, iar asta pentru că ni se par mai simpatici. Ne facem că nu vedem că toţi aceştia contribuie la circul politic în egală măsură.

    • martzian spune:

      Draga Paul-Sorin Tiţa,

      Nici eu, nici dumneavoastră nu îi preferăm pe primii. Nici nu ne facem ca nu vedem… Cu toate acestea, ce alternative avem? Să facem politică? Am cunoscut oameni de mare caracter, idealişti enervant de patrioţi şi de bine intenţionaţi care, după ani de zile de implicare în această luptă inegală şi absurdă au fost nevoiţi nu să se recunoască învinşi neapărat, dar să îşi reconsidere abordarea şi să îşi domolească entuziasmul…

      Unii spun că trebuie să aşteptăm să explodeze mămăliga. Se întâmpla rar, însă nici asta nu îmi mai pare a fi o soluţie.

      Vă mai aştept pe aici.

      • @martzian
        Poblema este că, atunci când explodează mămăliga, ne legăm speranţele de cei care sunt întâmplător (sau nu?) prin preajmă şi care nu au, neapărat, cele mai bune intenţii.

        Pe de altă parte, mămăliga nu prea explodează singură. De aici se naşte întrebarea dacă nu cumva cei care sunt la distanţă suficientă de mămăligă încât să nu fie împroşcaţi sunt chiar cei care au vârât dinamita în mămăligă?

        Ne-ar folosi tuturor să ştim cine manipulează dinamita înainte de a exploda mămăliga, iar problema este că cineva, în ţara asta, chiar se joacă cu dinamită.

        • martzian spune:

          Nu am certitudinea ca sunt atat de inteligenti… Dar, cu siguranta, intentiile nu par a fi deloc onorabile, ci au o nota de mandrie si egoism, care nu se sfieste la a sacrifica pe oricine si orice, lasand la o parte principiile pentru a atinge scopul.

          Desi de multe ori am impresia ca efectele actiunilor proprii ii iau prin surprindere chiar si pe initiatori, asta nu pare a schimba nimic, ca si cand nimeni nu ar mai dori sa invete din greseli si din istorie…

  4. Alin Cristea spune:

    Guvernul lui Boc nu a făcut mare brânză?

    Ieri citeam aprecieri la adresa guvernului Boc, facute de catre Joseph Daul, presedintele grupului PPE:

    „Guvernul Boc a declansat reforma statului, a mentinut stabilitatea economica si a echilibrat sistemul de salarii si pensii bugetare. De altfel, proiectul de normalizare a sistemului de pensii a fost primit cu ostilitate de cei ce si-ar fi pierdut privilegiile. Tocmai acest proiect asteptat de majoritatea romanilor a dus la demiterea Guvernului. Acest lucru e regretabil si ar putea creea probleme in plus societatii romanesti”, a afirmat Daul.

    Presedintele grupului PPE s-a declarat convins ca „un guvern curajos ca Guvernul Boc ar fi trebuit mentinut. Numai asa pot continua reforme esentiale pentru modernizarea Romaniei si protectia populatiei. Nu pot decat sa regret faptul ca acest Guvern, care si-a dovedit curajul, nu a putut sa ramana in functie. Un comportament responsabil este, de fapt, singurul mod de a mentine cursul reformelor cruciale pentru a modernizarea Romaniei”.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6275315-presedintele-grupului-ppe-joseph-daul-guvern-curajos-guvernul-boc-trebuit-mentinut.htm

  5. Alin Cristea spune:

    Eu pun în discuție altă chestiune, nu cea a alianțelor politice: chestiunea evaluării.

    Tu (sau altcineva) spune că X nu a făcut treabă bună. Altcineva spune că X a făcut treabă bună.

    Cum ne formăm o opinie despre o anumită problemă?

    Avem nevoie de argumente. Și, desigur, ținem cont de CINE zice ce zice, nu?

  6. martzian spune:

    O evaluare argumentata nu se poate face in trei randuri. Vorbind de opinii, afirmatiile de genul „eu cred cutare sau cutare lucru” nu difera foarte mult de prezentarea domnului citat. O simpla negatie adaugata in fata afirmatiilor dumnealui ne-ar oferi o evaluare cel putin la fel de slab argumentata, o alta opinie subiectiva. Cred ca da, ar fi interesanta o astfel de discutie, desi tare ma tem ca nu ar duce la o concluzie comuna.

    Da, tinem cont de CINE zice si ce zice. Tocmai de aceea nu cred ca declaratia reprezentantului PPE este cea mai relevanta…

    Acum, daca este sa fim corecti, chiar si cei care ne situam printre cei nemultumitii de guvernarea ultimilor ani, „evaluarea” ce a stat la baza motiunii a fost clar penibila si rau intentionata. Ceea ce ma roade cel mai tare este MOTIVATIA care a stat la originea actiunii, care pare a nu avea nimic in comun cu binele alegatorului.

Lasă un răspuns

