Ciordeala ”creștină” pe DC++


Am întrebat o dată pe cineva: ”Dacă un șuț fură un telefon în autobuz, iar apoi încearcă să ți-l vândă ție, la un preț de nimic, îl cumperi?”

O, nu, e furat!”

Dar dacă, înduioșat de principiile tale, hoțul ți-l oferă pe gratis?”

Aici a fost un pic de ezitare, dar răspunsul final a fost fără echivoc: ”E furat. Nu l-aș lua”…

Nimic nu este diferit atunci când vorbim de ciordeala – scuzați jargonul – uneori ”creștină”, de pe DC++. Luăm ce nu ne aparține, pe gratis, de la utilizatori cărora, la rându-le, nu le aparține și nu au dreptul să îl ofere. Aceștia din urmă nu doar că păcătuiesc ci joacă rolul periculos și nefericit al celui ce facilitează accesul altora la păcat.

Scuzele? Multiple! Elaborate. Veți fi șocați să vedeți până unde se poate ajunge cu argumentația. Nu merită să le citez motivațiile, pentru că nici sărăcia dar nici faptul că nu știu din ce  logică au ajuns materialele acolo, nimic nu îmi dă dreptul să îmi însușesc ceva pentru care ar trebui să plătesc.Toate acele produse sunt rodul muncii unor oameni, ce au facturi de plătit, copii de crescut, vieți de trăit. Se numește furt!

Discuția e una mai veche. Părerile sunt împărțile. Odată cu diferențele de opinie, oamenii se impart și ei: nu în buni și răi, frumoși sau urâți, grași sau slabi, ci în felul în care acceptă sau nu pirateria online ca pe ceva normal. Multe discuții s-au purtat pe marginea subiectului ”torent creștin”. Un simplu search pe Google ne mai trimite cu discuția la un instrument de furt: programele de tip DC++, și huburile creștine. Așa zise piețe pesudo-creștine gratuite pun la dispoziția celor interesați materiale care mai de care mai interesante, cele mai multe protejate de drepturi de autor. Muzică, filme, cărți, chiar programe. Nu e doar vina celor ce oferă. E și vina noastră, a celor ce acceptă și primesc, știind că nu le aparține de drept.

În urmă cu un an am auzit că băiatul unor cunoștințe a fost arestat pentru piratarea DVD-urilor cu filme. M-a durut pentru ai lui, am plâns pentru el, dar am înțeles și am acceptat faptul că este drept să se întâmple așa. Acum citesc pe Mediafax că 40 de utilizatori de DC++ se vor alege cu dosare penale, după ce Asociaţia Industriei Muzicale din România (AIMR) a strâns probe împotriva lor, demonstrând că au încălcat Legea Drepturilor de Autor.

Tot în articolul cu pricina ni se mai spune și că:

România conduce detaşat în topul 10 al ţărilor monitorizate de International Federation of the Phonographic Industry (IFPI), cu un număr de 913 hub-uri active în iulie 2010, fiind urmată, la mare distanţă, pe locul al doilea, de Italia, cu 526 de hub-uri. În top mai figurează Franţa, Rusia, Ungaria, Suedia, Finlanda, Polonia, pe locul al zecelea situându-se SUA, cu 143 de hub-uri monitorizate.

Wow! Mă întreb cu groază câți sau dacă printre cei vizați se găsesc și creștini evanghelici de nișă, dintre cei ce trăiesc dincolo de limita legalității, indignați sau ignoranți, dar la fel de vinovați.

Eu mă întorc la voi, frații mei creștini, pentru a vă reaminti o poruncă extrem de clară și ce nu suferă diferite interpretări:

Să nu furi!

Foto: dnjournal.com

One Response to Ciordeala ”creștină” pe DC++

  1. […] Ciordeala ”creștină” pe DC++ Thu Jul 22, 2010 10:02 am Am întrebat o dată pe cineva: ”Dacă un șuț fură un telefon în autobuz, iar apoi încearcă să ți-l vândă ție, la un preț de nimic, îl cumperi?” ”O, nu, e furat!” ”Dar dacă, înduioșat de principiile tale, hoțul ți-l oferă pe gratis?” Aici a fost un pic de ezitare, dar răspunsul final a fost […] […]

Lasă un răspuns

