Cine ne-a furat tomberoanele?


În inconfundabilul stil mioritic la noi se fură orice. Nu că pe la alții nu se practică trebușoara asta, doar că noi nu avem limită cu privire la ce se poate ciordi. Nici nu e de mirare că se fură bani, telefoane, mașini, în țara în care încă se mai fură fete ori… tomberoane. Să nu mă înțelegeți greșit, nici o legătură între ultimele două, cu excepția faptului că mie unul, mi-e tare greu să accept faptul că acestea se pot și fura.

În ultima vreme sunt acuzat tot mai des (de către soție, de cine altcineva) că mă transform încet încet, pe măsură ce îmbătrânesc, în pensionarul blocului, care vede și știe tot ce mișcă. Așa și era până noaptea trecută, când, cu sau fără știrea mea, ni s-au furat pubelele de lângă bloc, mai exact din colțul acestuia.

La ora două și jumătate noaptea, ca de obicei (vai, să nu citească doamna mea, că iar e de rău!) am hotărât să mă retrag pe dulcele căi ale somnului. Nu m-am așezat bine în pat, că imediat am auzit niște zgomote suspecte. Ca un cetățean responsabil ce mă aflu, am sărit mintenaș să verific, la fereastră, fără să văd nimic, însă… Am rezistat tentației de a ieși în fața blocului, deși tare mă mâncau tălpile. Cu mine a sărit și Dana, ea având un dinte în plus asupra hoților de noapte, în urma unei istorii personale din luna de miere, pe care prietenii o cunosc și poate că o veți afla și dumneavoastră, cu o altă ocazie.

Deși nemulțumiți de rezultate și încă având în cap sunetul vorbei banditești înfundate și al lacătelor forțate, ne-am întors la activitățile obișnuite orei. Dimineață am primit cruda veste, chiar la ora de trezire, de la câțiva vecini care, spre deosebire de noi, nu sunt în vacanță: ni s-au furat tomberoanele! Ce este de făcut? Dăm din cap, ne minunăm, ne indignăm, nu înjurăm (doar suntem cetățeni civilizați) dar anunțăm Poliția. Și apoi? Apoi, mergem să cumpărăm altele… De gunoi nu ducem grija, îl vom înlocui cât ai zice pește, da tare ne roade că, după atâtea taxe și impozite, plătim și salariul unei meserii ce nu se regăsește nici în COR nici în CAEN: arta de a fi hoț

Sau, cum ar zice unii:

Cine-i harnic și muncește, ori îi prost ori nu gândește!”

Sper să nu mai vină și mâine, artiștii nepoftiți. De data asta voi ieși ca să îi aplaud cu toată dragostea; și cu tot ce îmi vine la mână…

Să fiți iubiți! Și să vă închideți tomberoanele noaptea, nu să le lăsați ca noi, în stradă. Pe astfel de vremuri prăfuite, totul are valoare.

One Response to Cine ne-a furat tomberoanele?

  1. […] Cine ne-a furat tomberoanele? Thu Aug 26, 2010 19:13 pm În inconfundabilul stil mioritic la noi se fură orice. Nu că pe la alții nu se practică trebușoara asta, doar că noi nu avem limită cu privire la ce se poate ciordi. Nici nu e de mirare că se fură bani, telefoane, mașini, în țara în care încă se mai fură fete ori… tomberoane. Să […] […]

Lasă un răspuns

