Mi-e frig de frigul, de Adrian Paunescu


Astăzi a fost înmormântat poetul Adrian Păunescu, în prezenţa familiei, prietenilor şi a miilor de admiratori. În cele ce urmează vă prezint una dintre poeziile sale, ce exprimă mult mai bine tragicul momentului, decât ar putea-o face cuvântul meu sărăcit de înţelegere şi de sens.

Mi-e frig de frigul…

Mi-e frig de frigul celui ce-o să plece
şi nu va mai veni-napoi, în veci,
şi haina din cuier devine rece
şi mânecile la cămăşi mi-s reci.

Mi-e frig de frigul omului pe care,
Îndată ce în glorie s-a frânt,
Familia l-a dus la-nmormântare
şi l-a lasat acolo, în pamânt.

Mi-e frig de frigul lui, acum, că plouă
şi-n cimitir e apă cu prisos,
În timp ce viaţa ne e dată nouă,
El zace în sicriu acolo, jos.

Mi-e frig de frigul nopţilor de iarnă,
Când respirând prin viscole, postum,
Nameţii vor începe să se-aştearnă
şi el, sărmanul, se preface-n scrum.

Mi-e frig de frigul ţurţurilor care
Vor atârna plângând de crucea sa,
Când lacrimile noastre funerare,
În cinic scazamânt, se vor usca.

Mi-e frig de frigul cerului pe unde
Îşi joaca rolul ultim şi-i e greu,
Că îl priveste însuşi Dumnezeu,
şi dintr-odată, prin schimbari profunde,
Mi-e frig de frigul lui.
Mi-e frig de frigul meu…

Lasă un răspuns

