Care este adevărata tragedie în Egipt?


Manipularea, la nivel mondial, încă funcționează. De fapt ”încă” e puțin spus, ea este dusă la rangul de artă. Ne entuziasmăm prostește și fără a cerceta, spre exemplu, atunci când auzim că poporul, de prin orice colțișor al lumii ar fi el, dă de pămând cu dictatorul, omul negru și hain care trebuie să plece cu orice preț din țara aflată sub regimul său ticălos…

Românii au un dar aparte de a se da de partea celor ce par mai slabi, mai obidiți (vezi modul în care am ajuns să avem conducătorii actuali) fiind cu atât mai mult supuși unei astfel de manipulări. Astfel, chiar și creștinii de pe la noi (milioane, nu-I așa?) se bucură tâmp și gălăgios la gândul că Egiptul va fi eliberat de monstrul cel hain al unei dictaturi, fără să ia în calcule posibilele amenințări ale unei eventuale conduceri radical musulmane asupra fraților noștri de acolo și o potențială tiranie mascată sub principiul democratic al… voinței majorității!

Să nu mă înțelegeți greșit. Nu critic, nu arăt cu degetul. Eu însumi, inimă mare, port adesea masca de păcălici. Doar că, uneori, aparențele înșeală. Iar ceea ce astăzi pare bun, mâine se poate transforma într-o dramă fără seamăn, la fel cum însuși diavolul se transformă într-un înger de lumină, ”să înșele, dacă va fi cu putință, chiar și pe cei aleși” (Evanghelia după Matei cap.24, v. 24). Nu spun nici că președintele Egiptului ar fi vreun sfânt, sau că nu și-ar merita locul în bezna uitării. Nici vorbă de așa ceva… Doar că în dorința lui de mai bine, omul nu se gândește la consecința renunțării la prezent. Iar dacă în Egipt nu a fost tocmai bine pentru creștini în trecut, acum ar putea fi și mai rău, cu binecuvântarea noastră, a civilizaților

Rev. Michael Youssef s-a născut și a crescut în Egipt, iar astăzi este pastor la Church of the Apostles, o importantă biserică evanghelică din Atlanta.

El își afirmă zilele acestea îngrijorareaFrăția Musulmană (Muslim Brotherhood) –  o grupare islamică radicală ce a fost fondată în Egipt și despre care spune că ”este specializată în uciderea oamenilor” – ar putea lua controlul asupra țării lui de origine.

De-a lungul anilor i-am urmărit, i-am studiat, așa că pot spune că știu gruparea foarte bine”, afirmă Youssef. ”Iar ei își doresc de mulți ani să să preia putere conducerii, pentru a introduce Legea Islamică (Sharia) în societatea egipteană, ceea ce ar fi nimic mai puțin decât o tragedie.

Puteți urmări declarațiile lui Youssef despre tulburările din Egipt, oferite postului CBN News, precum și modul în care el și-ar dori ca situația să se rezolve.

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Sursa: CBN News

PS din 7 februarie 2011: Duminică, 6 februarie, reprezentanții Frăției Musulmane, care inițial declaraseră că nu sunt interesați in preluarea puterii, s-au întâlnit cu guvernanții egipteni. Mai multe informații AICI.

3 Responses to Care este adevărata tragedie în Egipt?

  1. sinner spune:

    Cand am citit inceputul, m-am gandit la faptul ca vei vorbi despre implicarea americanilor in schimbarea conducerii in Egipt; ceva asemanator cu „Ne entuziasmăm prostește și fără a cerceta, spre exemplu, atunci când auzim că poporul, de prin orice colțișor al lumii ar fi el, dă de pămând cu dictatorul, omul negru și hain care trebuie să plece cu orice preț din țara aflată sub regimul său ticălos…” am auzit si la Mircea Badea si probabil de acolo mi se trage. Eu nu prea sunt la curent cu evenimentele din lume, si chiar daca as fi nu pot sa vad sub aparente, insa uneori ma intreb ce lucruri ascund marile puteri…
    Si acum ceva mai in legatura cu articolul… in dupa ce l-am citit mi-am amintit ce a spus la ora acum cateva luni profu’ de istorie… arabi fac acum exact ce faceau crestinii acum cateva secole: razboaie religioase, persecutii and stuff like this… civilizatia nu se poate realiza fortat, asa ca singurul instrument e timpul care ar trebui sa-i civilizeze, asa cum s-a intamplat si cu crestinii, asta in caz ca vom mai exista ca specie in acel viitor oarecum indepartat. O seara buna!

  2. martzian spune:

    @sinner, ma bucur sa te (re)intalnesc pe nava mea!

    conceptul de civilizatie e cheia aici, daca ma intrebi pe mine. barbariile si intoleranta nu s-au eliminat odata cu ”civilizarea” omenirii, ci au capatat alte forme. iar eu la asta ma refer, pentru ca, pentru crestinii prigoniti in tarile musulmane, nu e deloc e gluma ce se intampla…

  3. sinner spune:

    asa e, nici nu pot sa-mi imaginez prin ce trec oamenii aia… e trist ca suntem niste brute (ma refer ca specie) indreptate spre autodistrugere

Lasă un răspuns

