Copiii și criza economică


O realitate tristă: copiii resimt criza economică! Ei participă, involuntar, la grijile și tulburările noastre. Trecând, cel mai adesea, neobservați în jurul discuțiilor adulte, înțeleg mai multe decât ne-am dori să înțeleagă, purtând poveri pe care nu ne-am dori să le poarte, căci sunt nedrepte pentru vârsta lor.

Într-una din zilele trecute urmăream într-un supermarket cum doi copii discutau cu aprindere despre potența financiară a familiei, evident în legătură cu puterea de a cumpărare a… jucăriilor, sorbind cu jind din priviri chinezăriile ieftine pe care nu și le puteau permite. ”Cel mare”, înțeleptul de 7-8 ani, îi explica piciului mezin cum că mami și tati nu vor avea bani să le cumpere bunătățile dorite.

De ce?” a întrebat cel mic cu o amărăciune pe care aș fi răscumpărat-o oricât de mult m-ar costa.

Pentru că… e criză economică!” , i-a răspuns cu maturitate și resemnare fratele cel mare, ridicând  cu autoritate un degețel.

M-am uitat îndelung la raftul pe care ochii micuților plângeau a neputință, aducându-mi aminte de propriile griji și necazuri ale copilăriei… Și mi-am jurat atunci în inima mea că, pe cât posibil, ne vom purta singuri poverile, neîmpărtășindu-le cu viitorii noștri prunci, evident, la vârsta la care le sunt prea grele, stricându-le copilăria.

Pentru a vă smulge, totuși, un zâmbet pe ziua de azi, haideți să o urmărim pe fetița care nu vrea să se mărite înainte de a obține o slujbă.

FOTO: Flickr

One Response to Copiii și criza economică

  1. Nu imi place ce se intampla, dar asta e realitatea cruda a vietii si de ce nu un viitor cu oameni ce alearga la Dumnezeu dupa ajutor.

Lasă un răspuns

