Baba de pe Baba Novac


A trecut ceva vreme de cand nu am mai scris. Nu mă intrebați motivul. Nu vă voi raspunde. De ce? Pentru că nu am chef. Răspunsul oficial este că, în viață, pot fi și lucruri mai importante; cum ar fi cel de acum, care chiar merita menționat…

Mă îndrept către birou, astăzi pe la amiază. Ajuns la intersecția dintre Baba Novac și Mihai Bravu (băi, nene, ce nume de străzi mai avem și noi!) aștept umil în șirul ticălos de mașini. Stau la coadă; se pare că nu am scăpat de ele, odată cu raposatu’. Doar că acum stăm în mașină și nu mai primim nimic la capăt, în afara permisiunii de a trece la o nouă… coadă.  Nu tu pâine, nu tu mălai, nu tu bancuri interzise! Am timp să-mi mestec ”ciunga”-mi englezească și să mă uit pe geam la minunea de oraș în care locuiesc, mai nou… din nou.

Așa o vad pe ea, bătranica ce-mi deveni dragă fără a o cunoaște măcar.

O babă pe Baba Novac…

Cu stânga-i zbârcită de vreme și de ani strânge meticulos hârtiile și mizeriile aruncate pe marginea străzii de către noi, civilizații, „stătuții” la coadă, așezându-le, cu un oftat, într-o pungă din dreapta. Fiecare aplecare de mijloc vine cu o grimasă. Fiecare hârtie ori pachet de țigări devine astfel o nouă crimă.

E bătrană, baba, și nu mai poate!…

Strânge din dinți, însă, oftează, și merge mai departe, în capotul ei curat.

Privesc la baba mea de pe Baba Novac, cu o surprindere naivă. Mi-e greu să înțeleg de ce face asta. Îmi place, totuși cum rămane în urmă-i: frumos, curat… european.

Mă uit cu coada ochiului și la colegul de coadă, ăla de-mi fu mai aproape. Apuc să-i citesc de pe chip ironia și cuvintele zgâriate printre buze urâțite de înjurături și de manele .

”E nebună, bă! E nebună…”

O fi, da tare îmi place nebunia ei!…

Doamne, fă-ne și pe noi așa nebuni, măcar o dată la o vreme!

One Response to Baba de pe Baba Novac

  1. mosh batran spune:

    am ras si am plans, apoi am ramas pe ganduri. scrii bine, m-ai captivat cu totu… continua sa faci asta, k ne-am saturat de ineptii cre(s)tine de pe la altii!

Lasă un răspuns

