Poate Dumnezeul atotputernic să creeze o piatră pe care El însuși să nu o poată ridica?


foto: afaceristul.com

Circulă pe forumurile cu puștani de diferite vârste și care se autointituleaza ”atei” o întrebare de tip ”argument” ce se vrea  a fi încuietoare. ”Dacă Dumnezeu este atotputernic, poate El crea o piatră pe care să nu o poată ridica?”

Creștinii sinceri sau grăbiți cad adesea în plasa aceasta șireată, încercând să dea răspunsuri care îi expun mișto-ului șugubăț al unora ce merg fluierând pe calea pierzării. De ce? Orice ai răspunde, concluzia cârcotașilor va fi aceeași: ”vezi, mă, Dumnezeu nu este atotputernic!”. Dacă Dumnezeu NU POATE CREA O PIATRĂ pe care să nu o poată ridica, atunci înseamnă că nu este atotputernic, iar dacă poate crea o piatra PE CARE NU O POATE RIDICA – înseamnă, din nou, că El nu este atotputernic!

Cum am raspuns eu la o astfel de provocare? În cele ce urmează…

Promit să ofer un răspuns concret și complet la această întrebare, dacă cei care o lansează îmi răspund corect la următoarea chestiune, având o logică similară:

Poate un număr infinit să fie mai mare decât un alt număr infinit? Dacă răspunsul este negativ, este posibil ca această aparentă impotență să ne ducă la concluzia că ”primul număr este mai mic decât cel de-al doilea număr, doar pentru ca nu poate fi mai mare decât el”?

Cei mai mulți isteți deja și-au prins urechile, dar eu abia mi-am început argumentația. Nu îi voi lăsa să sufere și voi continua discuția pe marginea întrebării lor, la un nivel mai concret.

FAȚĂ DE CE ar trebui să fie ridicată piatra?”, îi întreb în continuare.

Dacă îmi permiteți să folosesc în mod intenționat greșit (din punct de vedere gramatical) un adjectiv fără grad de comparație – tocmai pentru a ilustra un punct de vedere – cineva ”mai atotputernic” decât Dumnezeul atotputernic ar trebui sa creeze o planetă ”mai infinită” decât planeta infinită creată cu scopul de a fi ridicată de Dumnezeul atotputernic. Toate acestea sunt necesare pentru a genera o forță de atracție gravitațională care să fie ”mai infinită” decât forța care îi este necesară Dumnezeului atotputernic pentru a ridica piatra abia creată de către El însuși.

Ca să punem problema mai simplu, înainte să iasă fum din materia cenușie a nefericiților care nu știu ce să întrebe vom încheia cu o întrebare simplă de geometrie:

Dintre doua linii drepte (infinite, apropo, după cum ne-a învățat în generală dom’ professor Moraru) cum aflăm care este mai mare?

Vreți și o concluzie?

Nu mă pot compara cu mine însumi și să aflu că sunt mai mic sau mai mare decât deja sunt. O întrebare de tip nonsens nu poate avea un raspuns închis. Punct. NU poți compara un Dumnezeu atotputernic cu El însuși și apoi să afirmi că El nu este atotputernic – doar pentru că nu își poate depăși propria atotputernicie. Aceasta din urmă deja nu are limite. Sau poți, dar intrăm la o altă rubrică, una deloc onorantă:

”Neuronul stingher”…

6 Responses to Poate Dumnezeul atotputernic să creeze o piatră pe care El însuși să nu o poată ridica?

  1. Mircea Gherla spune:

    Tare! Niciodata nu am gandit-o in felul asta. Multumesc.
    PS: Nu stiu ce se intampla de nu reusesc din prima sa raspund. Nu a aparut din prima. Va rog sa stergeti daca primiti acelasi com de 2 ori. 🙂

    • martzian spune:

      Cu placere, Mircea. Te mai astept!

      Se mai intampla uneori sa apara intarzieri la comentarii. Pe unele bloguri este activata moderarea si de acolo se trage. Aici insa nu stiu ce a fost. Nici o problema, am sters primul comentariu. 🙂

  2. Flavia spune:

    Îmi place enorm de mult articolu`ãsta! Am auzit de en-ori întrebarea asta si deja mã cam sâcâia putin. Fii binecuvântat:)

  3. kamarera spune:

    Fantastic. Am ras de m-am spart! Keep them coming, man, mai sunt si alte astfel de „paradoaxe”. Hai ca ma duc sa i-o zic la unu care m-a luat asa la misto… 🙂

Lasă un răspuns

