Un tribut al iubirii – la o lună după moartea soției, cu care a fost căsătorit timp de 75 de ani!


lorraine-2

Foto: Fred Stobaugh

Cu fiecare fibră mistuită de flăcările flămânde, chibritul aprins își trăiește, neputincios, destinul de a se mistui de dragul scopurilor altora. Ne fascinează, mai ales la vârsta copilăriei, fiecare secundă care trece peste el, scurtându-i crud  din viața luminoasă, parcă nedrept de fierbinte. Uneori, ploaia sau vântul îi vor stinge vremelnic aura ce i-a fost binecuvântare și blestem, o întreagă menire de a fi. ”Nici o pagubă”, ne zicem, ”vom folosi altul”, că doar e lumea plină de ele. Alteori, ca într-o dulce răzbunare, utilul chibrit mușcă din degetele ce îl poartă spre destinul cu care a fost înzestrat încă de la facere.

Am învățat că în lume trebuie să fim lumini. Cei mai mulți dintre noi (cei cunoscuți ca fiind creștini) se zbat să facă asta. Aflăm repede, însă, că suntem lumină pentru unii și chin pentru alții. Cel mai trist este că durerea o păstrăm pentru acasă, acolo unde cei dragi ne acceptă așa cum suntem și au răbdare… Din fericire am învățat și că sunt exemple care merită urmate, de la care putem ști că suntem datori cu lumină și căldură în primul rând față de cei dragi! Doar apoi ne vei putea îngriji și de alții.

Soția mea mă vede când mă strâmb! Mereu dă din cap, acceptând cu seninătate că bărbații vor fi întotdeauna copii. Soția mea mă vede atunci când plâng. Nu o fac des, însă doar în fața ei mă simt cu adevărat în siguranță. Soția mea mă mustră când greșesc, deși este cel mai mare suporter al meu. Soția mea mă iubește cu un har care mă duce cu gândul la Hristos. Soția mea este o parte din mine, sunt eu în jumătatea mea cea mai bună. Ajută-mă, Doamne, să fiu lumină și căldură pentru soția mea! Și să o apreciez așa cum merită, bucurându-mă de fiecare secundă pe care mi-o dăruiește, ca de o comoară ce nu-și poate găsi înlocuitor.

”Oh, Sweet Lorrain” este scrisoarea de dragoste compusă de către Fred (96 de ani) pentru soția lui, de care moartea l-a despărțit pentru o vreme, după nu mai puțin de 75 de ani de căsătorie! Exemplul iubirii ce nu moare în ciuda anilor, a vieții și a incertitudinilor ei, este unul menit să ne redea credința în capacitatea omenească de a ne dărui până la moarte și dincolo de ea.

I really, really miss her” spune el cu tristețe în glas, de parcă ar fi iarăși la vârsta la care inima bate să ne spargă pieptul. Nu pot să nu mă gândesc la cea mai valoroasă lecție pe care o pot învăța, încă o dată, înainte de culcare: dragostea adevărată nu va pieri niciodată!

VIDEO: ”Oh Sweet Lorraine” (TRIBUTE OF LOVE ) by Fred Stobaugh

Citiți întreaga poveste și umăriți documentarul AICI.

4 Responses to Un tribut al iubirii – la o lună după moartea soției, cu care a fost căsătorit timp de 75 de ani!

  1. Nelu spune:

    Oameni astia sunt tot mai rari! Cu fiecare zi suntem mai tehnici si mai reci.Probabil ca Fred a avut o sotie fericita… Bietul om! 😦

    • Emanuel Soca spune:

      Cati dintre noi vom putea ajunge pana acolo? Si, daca vom ajunge, cati ne vom iubi doamnele la fel ca mosul asta? Vai, vai, vai, suntem tot mai rai pe pamant!

  2. Geo spune:


    uitati aic rautate , si este ceva de invatat din asta

Lasă un răspuns

