La a câta ușă ni se dezactivează patriotismul?


Untitled

În această dimineață mi-a sărit în ochi (și, din nou, au ochiul!) postarea de pe facebook a unei doamne profesor, fosta ”dirigă” a unor buni prieteni. Vi-l redau în cele ce urmează, necenzurat, pentru a vă face o părere, după care voi lăsa un răspuns personal sub forma unei scrisori deschise.

Iertati-ma! Dragii mei elevi,dragii mei fosti elevi,iertati-ma pentru orele de dirigentie in care va tineam lectii de patriotism, in care va vorbeam de cinste,corectitudine si alte valori morale,in care va sfatuiam sa nu plecati din frumoasa noastra tara,ba, din potriva,sa profesati cu pricepere,competenta si daruire in domeniile pe care vi le-ati ales.Iertati-ma!Un eveniment recent si neplacut m-a facut sa traiesc acest sentiment de vinovatie.O sa vi-l relatez pe scurt pentru a va avertiza pe voi,pe prietenii vostri,pe prietenii prietenilor vostri.Am dorit sa achizitionez 4 usi de interior si am apelat de firma CONSARDY HOME S.R.L. ,mai precis la magazinul de pe Sos.Mihai Bravu.Am acontat suma de 2000lei fara sa primesc BON FISCAL!!!,urmand ca produsele sa-mi fie livrate in scurt timp.Dupa multe zile, insistente,telefoane si nervi mi-au fost livrate doar 3usi de catre niste „baieti”care nu mi-au dat NICIUN FEL DE GARANTIE,care nu erau angajatii firmei ci,simpli „colaboratori”.Am intrebat,consternata,cand voi primi si cea de a 4usa.”Seful”,Domnul Nicu, mi-a spus ca daca il mai bat mult la cap n-o s-o mai primesc deloc!!!Stupoare!L-am avertizat ca o sa reclam escrocheria la politie.A inceput sa rada.De mine sau de institutia la care urma sa fac plangerea?Am apelat 112.Mi s-a facut legatura ciu Politia Capitalei.Persoana cu care am vorbit m-a indrumat catre Sectia 11 pe raza careia se gaseste magazinul cu pricina.Intre timp am facut o reclamatie si la Protectia consumatorului.Sa nu va faceti iluzii ca,daca o sa apelati, vreodata, nr.9551 o sa va raspunda cineva.Eu am renuntat dupa 20 de incercari ratate.Ma intreb de ce nu exista un robot care sa inregistreze aceste apeluri???M-am prezentat la Sectia 11 unde urma sa depun plangerea.Cand i-am spus ofiterului de serviciu ce vreau, a inceput sa rada.Escrocul rade,politistul rade!Mie de ce nu-mi venea sa rad???Mi-a spus ca am de asteptat pentru ca mai sunt multe persoane inaintea mea.Am asteptat.Intr-un tarziu ,am fost preluata de lucratorul(asa am inteles ca se intituleaza)care a consemnat reclamatia.Am vazut in privirea lui compasiune,mila si…neputinta.Mi-a spus care sunt pasii.Pe cate birouri o sa ajunga plangerea mea.Cam cat o sa dureze.Ce sanse sunt (nu sunt).Ca s-au primit si alte plangeri legate de activitatile magazinelor de pe Mihai Bravu,ca nu sunt singurul pacalit si „domnu Nicu”nu este singurul escroc.L-am informat si eu ca pe site-ul firmei sunt zeci de oameni care avertizeaza ca sunt „TEPARI”(din pacate, eu le-am citit prea tarziu).Mi-am permis sa-l intreb de ce nu INCHIDE NIMENI aceste magazine,dece NU-I INCHIDE NIMENI PE ESCROCI???Politia Economica,Garda Financiara,Protectia Consumatorului?M-a intrebat si el:”NU STITI IN CE TARA TRAITI?Ïntrebarea lui m-a determinat sa va scriu.Credeam ca traiesc in tara lui Brancusi,Eminescu,Enescu,Grigorescu..M-am inselat.Traiesc in tara lui”Domnu NICU”.Si, atata timp cat „domnu NICU”face legea,mi-e rusine,mi-e lehamite, mi-e frica.Sunt cetatean european si am drepturi.Imi vine sa rad.Se pare ca ,noi romanii suntem oameni veseli.Facem haz de necaz.Este singurul lucru pe care il facem.Ba nu, uneori, ne plangem de mila.Asteptam sa vina altii sa ne rezolve problemele.(Unii ii asteapta inca, pe americani…)Ati vazut insemnele de pe masinile politiei,nu?”SIGURANTA SI INCREDERE”.Eu nu ma simt, nici pe departe, in siguranta iar, de incredere,dupa tot ce citesc in presa si aud la televizor,nici nu se pune problema.Deci,dragii mei ,iertati-ma!Am fost si voi ramane o „visatoare”!Dar,VOI TREZITI-VA! (Autor: doamna profesor Carmen Ilie, București).

Stimată doamnă profesor, sunt consternat și indignat de ceea ce vi se întâmplă. Vă înțeleg supărarea și v-o împărtășesc, fără să am pretenția că pot percepe întreg spectrul de emoții care vă încearcă și nici adevărata lui intensitate. În România europeană a anului 2014 aceste derapaje sunt total impardonabile și de neconceput!

Însă cea ce mă sperie cel mai tare, în urma relatării dumneavoastră, nu sunt nici țeparii și nici actele lor ilegale. Aceștia au fost și vor exista mereu, chiar și în locuri mult mai civilizate decât capitala noastră – ce pare că încă mai păstrează un miros ascuțit de ”Stambul”. Ceea ce mă sperie și mă doare deopotrivă este faptul că, la 25 de ani de la Revoluție, un om cult și cu atribuții în educarea noilor generații nu își cunoaște nici drepturile dar nici obligațiile.

Este imperativ să aflăm, măcar acum, în al doisprezecelea ceas, că legea ne impune nouă, clienților, să solicităm bonul fiscal. Agentul economic trebuie să ni-l ofere dar, dacă acest lucru nu se întâmplă, noi suntem obligați să îl solicităm. Acela a fost momentul în care trebuia vociferat și reclamat. Ceea ce firma lui Pește Prăjit a făcut se numește evaziune fiscală, iar dumneavoastră i-ați oferit întreg concursul și ați fost indirect complice, încălcând normele legale aflate în vigoare.

Mă întreb, dacă ați fi primit și a patra ușă, dacă ați fi beneficiat de marfă la timp, ați fi fost la fel de indignată de practicile din țara lui „Domnu’ Nicu”? Sau v-ar fi lăsat rece faptul că eu, soția mea, vecinii și prietenii noștri, cetățenii acestei țări (printre care vă numărați și dumneavoastră), noi toți am fost furați de către nemernicul în cauză? Da, ați fost înșelată în mod josnic. Dar și eu am fost înșelat, într-un mod la fel de mizer, cu concursul unui intelectual care susține că este (sau a fost, înainte de a patra ușă) patriot.

Nu-i închide nimeni pe escroci? Cine doamnă să o facă, dacă oamenii buni îi ajută și se plâng ori iau atitudine doar atunci când sunt nevoiți să bage mâna direct în buzunar – pentru că îi afectează? Da, se pot face multe, dar haideți să începem cu o schimbare de mentalitate la nivelul păturii oneste, muncitoare, a celor care își afirmă și își valorizează patriotismul. Of, asta mă duce cu gândul mai departe, spre zone mult mai sensibile pentru martzian!…

Mai sunt și alte lucruri care mă dor și care mă rod, deși unora li se vor părea detalii. Spre exemplu, faptul că patriotismul local este adesea prost înțeles. Dumneavoastră, ca dascăl, ar trebui să știți că adevăratul patriotism este definit prin ”dragoste și devotament față de patrie și de popor” și nu ca mândrie naționalistă, nu ca un complex absurd și ilogic de superioritate, dependent de circumstanțe. Dragostea adevărată este necondiționată și permanentă, devotamentul la fel. Încurcând borcanele nu vom face decât să ajungem în punctul mort în care suntem acum, în care zeci, sute sau mii de elevi sau foști elevi se vor întreba, pe bună dreptate, dacă tot ceea ce le-ați spus în mulții ani de relație mai este valabil. Sau ce procent se mai aplică…

Alternativa la patriotism, așa cum reiese ca fiind sugerată în relatarea dumneavoastră, mă sperie. Ceea ce vi s-a întâmplat nu ar trebui să anuleze frumoasele învățături pe care le-ați oferit copiilor, ci dimpotrivă! Este mai imperativ ca niciodată ca ei să ”manifeste cinste, corectitudine și alte valori morale, să profeseze cu pricepere, competență și dăruire în domeniul în care și l-au ales”, aici, în țara asta frumoasă și tristă care are disperată nevoie de ei. Aș adăuga și să ia atitudine, să nu se facă părtași cu cei care fură, pe principiul păgubos ”nu e treaba mea până nu mă afectează la a patra ușă sau la primul leu”.

Acesta este iarăși un lucru care trebuie învățat. Schimbarea poate veni doar dacă fiecare dintre noi nu se mai face a nu observa faptul că nu se emite bon fiscal. Și, de ce nu, dacă înainte de a  arăta cu degetul ne-am face partea, dacă nu vom mai vota ca boii și la grămadă și dacă vom rămâne ferm pe poziții cu dragoste și devotament chiar și atunci (sau mai ales atunci) când alții au renunțat de mult la luptă…

Îndrăznesc să spun că aceasta este de asemenea o dovadă de patriotism, una care schimbă, înnobilează.

Și, care, mai ales… durează!

PS: Copii, mai mici sau mai mari, iubiți-vă țara și poporul, dați în continuare dovadă de patriotism! Sunt sigur că, după ce supărarea va trece, ”diriga” vă va spune la fel! Și sunt convins că își va cere din nou iertare, nu pentru ceea ce v-a învățat, ci pentru propriile greșeli și abateri de la acea învățătură, omenești și pardonabile la un om de o asemenea calitate morală!

9 Responses to La a câta ușă ni se dezactivează patriotismul?

    • martzian spune:

      akuzatule, daca vorbim despre acelasi Nowitzki, ”textele lui” aruncate la cos sunt de folos echipei si aduc beneficii. Prin urmare iti doresc sa nimeresti cosul care trebuie, dragule! 🙂

  1. Alex spune:

    Eu de doua saptamani ii tot astept sa vina cu usile si ma amana in fiecare zi,ora de ora.Ma gandesc sa ii dau la stiri sa stie lumea ce fel de oameni sunt.

  2. Misu spune:

    Si eu astept de mai bine de 3 saptamani sa-mi primesc banii de pe comanda mea inapoi. In fiecare zi au cate o zi noua.

  3. gyanyna spune:

    eu una nu am avut probleme cu ei..si am avut comanda mare,platita total,cu usa de exterior dubla,7 interioare,si parchet 78 de mp…
    au intarziat o zi ptr ca usa de exterior nu era gata..in resttotul a fost excelent..
    muncitorii mi au montat excelet totul…
    repet,eu una am fost multumita..
    dar de obicei de bine nu se scrie..doar de rau…

  4. Cip spune:

    Eu am reusit sa-mi recuperez banii dupa ce m-au lungit 2 saptamani. Cel care vinde usi „Nicu”, te duce cu vorba si daca nu insisti nu reusesti sa primesti banii. NU CUMPARATI DE LA EI.

  5. Asta e un plan de inselatorie bine pus la punct care merge pe roate! Tiganul nu munceste ci stie doar sa fure. Eu am bon fiscal si i-am reclamat la parchet pentru inselatorie, la ANAF pentru evaziune fiscala (am bon si ei apar ca firma propusa in inactivitate pe site-ul ANAF cu zero incasari) HA ha ha si la OPC, dar la OPC au relatii asa ca nu e de incredere OPC-ul. Bani multi nu sunt dar de ce sa nu ii arzi pe hoti daca poti, ca doar „pe banii tai” se discuta problema, nu pe ai lor.
    Mai sunt si alte cai de a le face plangeri sau poti sa iti faci dreptate singur: te duci la nicu ii bagi un cutit in ochi sa il linistesti pe viatza, dupa ce i-ai tras o mama de bataie bine-meritata, ca daca nu ii placea meseria isi dadea demisia si se apuca de altceva, meseria de inselatorie.
    Asa ca lasati voi corectitudinea ca muriti de foame cu ea. Cu parsivii sa fiti rai !

  6. alt tepuit spune:

    Am luat si eu teapa de la astia, dar acum rad ca prostul ca nu sunt singurul. Am facut sesizare la opc, o sa ma duc si la politie, doar asa, pentru mine, ca de rezolvat nu o sa se rezolve nimic.
    Am comandat 5 usi de interior, bineinteles ca niciuna nu corespunde, am la debara usa cu geam, funny, nu? Patru au fost instalate, cea de la bucatarie, nu, pentru ca nu corespunde culoarea tocului cu usa. De cateva zile mi-am luat adio, urmeaza sa-mi comand toc de usa sa mi-o instalez singur.
    Singurele chestii ce le-am invatat sunt doua:
    -nu mai da banii, decat cand iti vine marfa, si asta pe baza unui bon sau factura fiscala;
    -acum stiu sa-mi pun usa singur, trebuie sa-mi comand toc la culoare si spuma.

Lasă un răspuns

