Soluții de criză(1): protejează-ți gratuit computerul!


Nu cu mult timp în urmă am fost rugat de o cunoștință exasperată să fac munca ingrată a curățării  computerului personal de… viruși. Uneori trebușoara asta se face fără prea mare bătaie de cap. Alteori însă…

După ce problema a fost remediată, aceeași cunoștință, de data aceasta încântată, mă imploră să îi recomand un program antivirus. Bineânțeles, pe praful dens al unei astfel de crize, vroia ceva ieftin (a se citi gratis), bun și ușor de folosit… Dacă se poate să ocupe și resurse puține! Nu o deranja pe doamna cunoștință (zic doamna fără a oferi garanția că e femeie; da’ ce, puteam spune “domnul” cunoștință, mai ales că insist în domnirea celor din jur?) nici posibilitatea obținerii pe căi neortodoxe a unui program care să o scutească de viitoare bătăi de cap.

Puțini știu că nu mai este nevoie să faci tot felul de coțcării pentru a instala un program care să te protejeze cu eficiență, fără a mai cere gologani în plus. Sunt câteva, bunicele, pentru care nu plătești dacă le folosești în particular.  E drept, variante reduse ca și capabilitate, că altfel de ce ar mai da poporul banii pe cele „profi”? Deși unele nu sunt rele deloc, mie nu mi-a sărit niciunul în ochi. Cârcotaș cum sunt, am găsit la fiecare câte un buboi peste care nu puteam trece fără să mă umplu de greață electronică.

Într-o zi, însă, am găsit o alternativă ce a meritat așteptarea, pe care o voi împărtăși cu voi astăzi.

Celor ce doresc un program ușor de instalat, care solicită incredibil de puțin resursele calculatorului vostru, ușor de instalat, ușor de configurat, ușor de utilizat dar mai ales… GRATUIT, le recomand cu căldură să folosească cu încredere soluția Microsoft Security Essentials. Este disponibil în limba română, iar eu îl folosesc cu succes de câteva luni bune pentru a-l înlocui pe tătucul Norton. Wow, vor zice unii, pe Norton? Da, vă spun, și fără a simți în nici un fel nevoia de a mă mai întoarce din drum. De ce? Progrămelul asta (spre deosebire de multe altele softuri, extrem de criticate cu privire la securitate, de la Microsoft) e exact ce am avut nevoie, oferind securitatea dorită și integrându-se perfect cu sistemul de operare de la  Microsoft, dar și cu celelalte aplicații.

Am instalat deja Microsoft Security Essentials pe 3 calculatoare și nu a dat greș nici măcar o dată! Cerința de bază, logică și de bun simț, este ca sistemul vostru de operare Windows să fie original. Bad news pentru unii, dar am siguranța că cei mai mulți dintre cititorii mei nu considera acest lucru un impediment, pentru simplul fapt că nu se numără printre “ciorditorii de software”.

Softulețul minune de care vă spunean oferă, printre altele:

  • Protecție antivirus, antispyware, antimalware.
  • Descărcare simplă, gratuită.
  • Actualizări automate.
  • Simplitate în utilizare, configurare, instalare.

Pentru a instala  Microsoft Security Essentials dați click AICI.

3 Responses to Soluții de criză(1): protejează-ți gratuit computerul!

  1. […] Soluții de criză(1): protejează-ți gratuit computerul! Tue Nov 23, 2010 11:57 am Nu cu mult timp în urmă am fost rugat de o cunoștință exasperată să fac munca ingrată a curățării  de viruși a computerului personal. Uneori trebușoara asta se face fără mare bătaie de cap. Alteori însă… După ce problema a fost remediată, aceeași cunoștință, de data aceasta încântată, mă rugă să îi recomand un program antivirus. […] […]

  2. Marius spune:

    Exista si alte variante gratuite. Microsoft Security Essentials este la inceput de drum si este chiar slabut. Avem 3 solutii de securitate gratuite: Comodo Internet Security , Forticlient Endpoint Security Suite si de ieri si Outpost Internet Security. Toate programele au antivirus, firewall si 2 dintre ele au si antispam. Sa nu uitam de 3 nume mari: Avast, Avira, Avg cu solutii antivirus gratuite.

    Norton!!! Pai eu asta folosesc legal si gratuit pt 300 de zile: http://devirusare.com/2010/10/16/norton-internet-security-2011nis-2011-300-zile-licenta-gratuita/

    • martzian spune:

      @Marius, multumim pentru sugestii. Asa cum spuneam, am incercat si acele programe, care nu sunt rele deloc in ansamblul lor. Doar ca fiecare dintre ele a avut o chestiune ce nu mi-a placut… Iar MSE chiar si-a facut treaba la fel sau mai bine, ocupand mult mai putine resurse.

Lasă un răspuns

